سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به گزارش فارس، از کاشان، حسین یکتا دوشنبه شب در دانشگاه پیام نور این شهرستان با استناد به آیه‌ای از قرآن شهدا را حاضر و ناظر و راهنما و هدایتگر بر اعمال دانست و گفت:

شهیدان شاهدان زنده‌ای هستند که همواره روشنی بخش راه گم کردگان در ظلمت هستند .وی، حضور در جلسات یادبود شهدا و شرکت در اردوی راهیان نور را رزق و روزی و طلب دعوت از طرف خود آنها خواند و افزود: این شاهدان همیشه زنده تاریخ، مشعل‌های فروزان نجات بخشی هستند که بسیار لطیف و ظریف و دقیق مدعوان خود را هدایت و تادیب و تنبیه می‌کنند.
وی با اشاره به شرکت دختر مسیحی لهستانی در اردوی راهیان نور و مسلمان شدنش و بیان ایثارگری‌های شهدا تصریح کرد: این نمونه مصداق بارزی از توجه و حضور زنده و ابدی این پیام‌آوران عشق و آزادی و فداکاری به میهمانانی است که خود دعوت می‌کنند. سردار یکتا، با تاکید بر حضور شهدا و برکت خون مقدس و مطهرشان در جامعه خاطرنشان کرد: به هر میزان که با آنها ارتباط قلبی پیدا کنی و توسل و توجه داشته باشی از تو دستگیری می‌کنند و به صراط نور و هدایت و رستگاری رهنمون می‌شوند. وی با بیان خاطرات تکان‌دهنده و پندآموز همرزمان شهیدش از دوران خودسازی و پر برکت دفاع مقدس اضافه کرد: شهدا عاشقانی مخلص و جان باخته‌ای بودند که بیقرار قرار وصل و دیدار معبود ازلی شدند و دنیا و مافی‌ها را به لذت شهادت و ایثارگری فروختند.
مسوؤل راهیان نور کشور با اشاره به برکات فراوان توسل به اهل بیت و ارتباط شهدا با آنها خاطرنشان کرد: شهید احمد میانه‌جی از آن دسته شهدایی بود که مناجات‌های شبانه و ارتباط‌های خاصی محضر امام عصر(عج) داشت و سرانجام هم در ظهر نیمه شعبان با نوشیدن شربت شهادت به مرادش رسید. به گفته وی اگر ما دنبال این مطلب هستیم که ببینیم چگونه تیپ و قیافه‌مان را آراسته کنیم تا مورد توجه باشیم باید از شهدا یاد بگیریم که چگونه لباس خاکی بندگی بر تنشان کردند که خدا خریدارشان شد و به آنها نگاه کرد .این روایتگر حماسه جهاد و شهادت بیان کرد: شهدا به گونه‌ای با خدا معامله کردند که خدا از آنها برای همیشه تاریخ اسوه بیداری و هدایت و رستگاری ساخت تا دست بیچارگان را بگیرند و به سرمنزل مقصود برسانند .یکتا یادآور شد: دختری که بعد از چند سال زندگی خود را در سفر راهیان نور پیدا می‌کند، متنبه می‌شود و خود را تازه متولد شده می‌داند همان معجزه هدایت و ماموریت بیدارگری شهیدان در طول نسل‌ها و زمان‌های متمادی است که خدا برایشان تعیین کرد.
وی افزود: اگر می‌خواهید به کشتی سریع السیر نجات اباعبدالله الحسین (ع) برسید باید با شهدا رفیق و مانوس شوید تا به آرامش و نجات و سربلندی و عزت دست پیدا کنید .به گفته وی عزت افتخار و پیروزی و سرافرازی در گرو ارتباط با مردان خدا و دلیرمردانی است که به دنیا پشت پا زدند و جانبازی و فداکاری در راه حفظ دین و ناموس و شرف و عزت ملت و کشور را بر همه خوشی‌ها و لذت‌های زودگذر و غفلت‌آور ترجیح دادند. یکتا یادآور شد: دنیا آبستن حوادث ظالمان و ستم کفار است و مژده آمدن فرزندی که جهان را به نور خود منور می‌کند،پس سعی کنید که در رکاب شهدا باشید تا از قافله نور و رستگاری جا نمانید.

 سلام بر شهیدان



  • کلمات کلیدی :

  • نویسنده : مدیروبلاگ(صالحی) 89/2/21 4:21 ع نظر